Asiakkaan ääni -haastattelusarjassa päihdehuollon entiset ja nykyiset asiakkaat kertovat päihdepalveluista saamastaan avusta ja ajatuksistaan asiakkaiden oikeuksien toteutumisesta palvelujen piirissä. Keskeiset teemat koskevat päihdepalveluihin pääsyä, asiakkaiden kohtelua ja asiakkaiden yksilöllisiä toipumispolkuja. Tarkoitus on tehdä palvelujärjestelmää tutuksi asiakkaille ja rohkaista ihmisiä hakemaan apua ongelmaansa.
Vuoden 2008 hyvä päätös
Vuosikausia oli juotu ja ihan pohjalla oli käyty kolmeen kertaan. Maurin arvion mukaan alemmaksi ei enää pääsisi. Asiat olivat niin sanotusti ”mettässä”. Karuja vaihtoehtoja oli kaksi kappaletta: 1. Juot ja...
Read MoreAsiakasauditoija tukee ammattilaisia hoidon kehittämisessä
Hanna-Leena työskentelee ESR:n rahoittamassa OK -hankkeessa, jossa vahvistetaan korvaushoidossa olevien osallisuutta ja kehitetään heille opinto- ja työelämäpolkuja. Tämän lisäksi hän kehittää ja kouluttaa A-klinikkasäätiössä asiakasauditoinnin kokonaisprosesseissa ja toimii KoKoA -Koulutetut...
Read MoreTiukkuus johti vapauteen
Marko ja Sami saivat uuden mahdollisuuden elämään ilman päihteitä yhteisöhoidosta. Tiivis yhteisö ja sen säännöt antoivat heille mahdollisuuden nähdä itsensä ulkopuolisin silmin ja käsitellä päihteiden käytön taustalla vaikuttavia tunne-elämän ongelmia....
Read MorePitkä tie kokemusasiantuntijaksi
Hannu Ylösen tie raittiuteen kesti 14 vuotta. Nyt Hannu työskentelee päihdetyön kokemusasiantuntijana. Hän auttaa päihdeongelmista kärsiviä Hakunilan, Martinlaakson ja Korson terveysasemilla Vantaalla. Moni asiakas kiittelee sitä, että voi jutella päihdeongelmastaan...
Read More